Realtime optical motion capture

Nov. 11th, 2005 23:18 by Stéphane de LucaPermalink | TrackBack: https://stephanedeluca.com/trackback/277 — updated on Nov. 13th, 2018 01:17 exists for 19 years & a month ago - .

The main character of the game was an angel therefore most of the animation was difficult to capture:

A great deal of imagination was involved and we used a lot of tricks to achieve the capture: for instance, when we captured the take off:

Eight optical infrared cameras system

You can see two out of eight infrared cameras that enable the system to capture the trajectory of the balls glued on the actor:

Acting

This character was supposed to float in the air. You can see me shaking a base on which the actor is sitting.

Fighting

The actor is ready for a strike.

By the way, one can see on the rear, two cameras as well as the super computer starting capturing the movement.



Capture optique de mouvements en temps réel

Nov. 11th, 2005 23:18 by Stéphane de LucaPermalink | TrackBack: https://stephanedeluca.com/trackback/279 — updated on Nov. 13th, 2018 01:14 exists for 19 years & a month ago  Content not available in English.

Le personnage principal du jeu était un ange. Évidement cela n'a pas simplifier la capture.

La capture de la plupart des mouvements fût difficile et nécessita beaucoup d'imagination et d'astuces, comme par exemple, le décollage de l'ange.

Vous pouvez voir deux des huit caméras optiques qui permettent de capturer la trajectoire des boules collées à l'acteur.

Jeu d'acteur et combat

Ce personnage était censé flotter dans les airs. On peut me voir en train de secouer la base où l'acteur est assi.

Le cascadeur est prêt pour la capture d'un coup.
Et les caméras ainsi que le super calculateur dans le fond démarrent la capture.