S.T.O.R.M.: Looking for Praxilium

Apr. 10th, 1996 02:01 by Stéphane de LucaPermalink | TrackBack: https://stephanedeluca.com/trackback/235 — updated on Nov. 13th, 2018 01:32 exists for 28 years & 7 months ago

S.T.O.R.M is a video game I developed from October 1994 to April 1996 with a team composed with first-time employed people.
STORM is an action/adventure game designed and developped at Virtual Studio in France for American Softworks Corp and Electronic Arts, many target platforms were addressed.

The game is a 3-CD set which includes about 45 min of CGI in two different resolutions, with about 12 different 3-part levels, supported by 12 original sound tracks composed by Christophe Zurfluh.
The game won the International Festival of Underwater Movie 1st Prize at Cannes (France) in 1996.

Some screenshots of the action mode:








S.T.O.R.M. : À la recherche du Praxilium

Apr. 10th, 1996 02:01 by Stéphane de LucaPermalink | TrackBack: https://stephanedeluca.com/trackback/275 — updated on Nov. 13th, 2018 01:28 exists for 28 years & 7 months ago  Content not available in English.

S.T.O.R.M est un jeu vidéo que j'ai développé d'octobre 1994 à avril 1996 avec une équipe dont le projet constituait leur première expérience professionnelle, en cours de production, la taille de l'équipe a atteint 31 personnes en interne.

STORM est un jeu d’action/aventure 3D conçu et développé à Virtual Studio en France pour American Softworks Corp. et Electronic Arts ; plusieurs supports ont été adressés.

Le jeu est édité sur 3-CDs et inclut 45 minutes de film conçu par ordinateur; il est composé de 12 niveaux jouables entrecoupé de rides interactifs. Le tout est supporté par 12 musiques originales composées par Christophe Zurfluh.

Le jeu a remporté le premier prix du Festival International d'Images Sous-Marine de Cannes en 1996.

Some screenshots of the action mode: